Et Ungaris algab erivajaduslike laste väljaselgitamine juba varakult, selles veendusime kohalikus lasteaias ja lastesõimes. Lasteaias käib hetkel 218 last ja lastesõimes 42 last. Mõlemad majad on uued, maitsekalt sisustatud ja hästi erinevate laste arenguks vajalike asjadega varustatult. Paar korda aastas testitakse laste arengut, et märgata erivajaduse olemasolu. Mõlemad asutused on laste vanematele tasuta.
Kerekegyháza lastesõim.
Lasteaia fuajees olevad loomad.
Kui hoolega uurida, siis võis tähele panna, et töö oli koostatud redisaini põhimõttel - pudelikorkidest.
Lasteaia spordisaal.
Lasteaialaste tööd - valged-toonekured.
Ka lasteaias oli saabuvate pühade märke rohkelt.
Lasteaialaste meisterdused.
Seejärel sõitsime kooli tagasi.
Koolis külastasime kõneravi tundi, kus toimus piltidele silpidest koosneva sõnalise vaste leidmine, lõikamine ja kleepimine. Tunni lõpus mängiti mängu "Must Peeter", mis arendas laste tähelepanu.
Koolis külastasime kõneravi tundi, kus toimus piltidele silpidest koosneva sõnalise vaste leidmine, lõikamine ja kleepimine. Tunni lõpus mängiti mängu "Must Peeter", mis arendas laste tähelepanu.
Järgmine tund oli kehaline kasvatus koos rehabilitatsiooniga. Tund algas tervitusringiga: mis oli tänases päevas head? Hiljem toimus erinevate harjutuste kompleksrada, mus õpilased pidid õpitud rütmisalme üteldes jooksma, hüppama, ronima jne. Toimus planeeritud tsensomotoorne treening, mida juhendasid õpetaja ja füsoterapeut.
Mängimiseks kasutati ka tatrapatja.
Pärast tunni lõppu vahetati riided samas ruumis, mingit kihistamist või häbenemist me küll ei märganud. Kõik tunnis tublilt osalejad said kleepsu.
Järgnevalt läksime inglise keele tundi, kus lapsed olid jagatud kolme gruppi. Igas rühmas oli 4- 5 õpilast. Igale õpilasele andis aineõpetaja ülesande: rühma juht, ajavalvur, õpetajalt nõuküsija, esitluse ettekandja, vormistaja. Iga rühm sai ülesande ja ülesande täitmiseks oli veerand tundi. Pärast seda toimusid esitlused. Õpetaja tõi välja presentatsioonide plussid ja märkis, mille kallal oleks veel võinud tööd teha. Tunni lõppu jäi kõlama õpetaja sõnum: Olen teie üle väga uhke! Olite tublid!
Pärast tunde oli meil võimalik külastada Rooma- Katoliku Kirikut, mis asub otse koolimaja kõrval ning mille kellalöögid annavad linnaelanikele teada täpse kellaaja. Piiskop andis meile lahkelt loa kirikut lähemalt vaadata. Samal ajal tuli üks klass kirikusse usuõpetuse tundi. Pärast Meieisapalve lugemist võttis piiskop lapsed pihile.
Pärast kingituste- meenete vahetamist jätsime oma võõrustajatega pisarsilmi hüvasti.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar